Voluntaris per la millora dels camins des Castell

|

Valorar:
Fa dos anys, actuant en els camins d’en Tallacotes i des Garrover Gros

Fa dos anys, actuant en els camins d’en Tallacotes i des Garrover Gros

Després de tres anys, el projecte de voluntariat per a la recuperació de camins rurals del terme municipal des Castell amplia horitzons i objectius, en aquest cas, per a la rehabilitació de tres vials més. Concretament, els camins d’en Ballesta, des Pou Vell de Toraixa i de na Vella.

Aquesta iniciativa, engegada a través de l’Agenda Local 21, ja va permetre recuperar diversos camins. Primer van actuar en el de Rafal i en el de na Xenxa, i després ho van fer en el des Garrover Gros i el d’en Tallacotes, que estaven en un estat molt precari, carregats de pedreny i molta vegetació que impedia el pas en molts punts del recorregut.

Ara s’han reiniciat aquestes jornades de voluntariat, que compten amb el suport de l’Agenda Local 21, l’Associació de Vesins des Castell i el mateix Ajuntament. Ja s’han fet dues accions, i s’aniran succeint amb una periodicitat quinzenal, cada dos dissabtes.

Les dues primeres trobades han comptat amb una quinzena de voluntaris, que tenen com a missió la recuperació d’un tram del camí des Pou Vell de Toraixa i dels de na Vella i d’en Ballesta. Són tres senderols de dimensions diferents, des de la vuitantena de metres que faran net en el primer, als 600 metres que té, aproximadament, el segon. El tercer, el camí d’en Ballesta, té una longitut d’uns 300 metres.

Aquesta tasca en format cooperatiu per a la recuperació de vials implica, per altra banda, que as Castell hi ha una implicació ciutadana amb causes com aquesta, on creix la solidaritat i la complicitat, que enriqueixen entre tots, menorquins, però també persones de molt diversa procedència, aragoneses, argentines, escoceses, franceses, veneçolanes o catalanes. I és que en la segona trobada els participants han estat majoria de dones.

Comentar

Para poder comentar debes estar registrado y haber iniciado sesión.

AnteriorSiguiente
Página 1 de 1

Jose Mª
Hace 1 día

Pedro, tienes razón, pero tambien se lo descuentan a los funcionarios - por solidaridad - a sabiendas de que nunca se veran en esa situación, es decir no se beneficiaran, recuperarando el importe aportado

Valoración:14menosmas

Pedro, el azote del miradaperdida
Hace 1 día

Alexia....Se te olvida que a muchos parados antes de estar parados, les han descontado de su nómina una parte para precisamente pagarles en caso de quedarse sin trabajo.

Valoración:-12menosmas

Alexia
Hace 1 día

Como bien dice Mary, hace muchos años que yo vengo defendiendo que todos los parados menores de 55 años, que estén bien de salud y que estén percibiendo algún subsidio o ayuda pública del INEM, deberían aportar algo a cambio a la sociedad que les paga esas ayudas. Creo que estar disponibles solamente 4 horitas diarias para realizar trabajos para la comunidad, como por ejemplo, el desbrozado de docenas de caminos rurales que están intransitables llenos de hierbajos y matorrales, no sería nada descabellado, sino que sería algo lógico y de justicia. Si la sociedad te da un dinero para tu subsistencia mientras no trabajas, ¡qué menos que dedicar sólo 4 horas al día para contribuir mínimamente al bien común! No entiendo que ningún partido gobernante haya puesto en marcha desde hace mucho tiempo algo que es de puro sentido común y de elemental justicia social.

Valoración:31menosmas

Mary
Hace 1 día

Lo podrían hacer parados y presos así se entretienen

Valoración:18menosmas

Zaskaman
Hace 2 días

Gran trabajo el de los voluntarios. Las instituciones tendrían que aprender mucho: menos poner la mano y más servicio al ciudadano

Valoración:37menosmas

Pensador
Hace 2 días

Molt bé! Ja comencen a semblar-se ferreriencs (que sempre fan coses) aquests des Castell! Una alegria!

Valoración:34menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 1